Google ve 2012 SEO anlayışı

23 Ocak 2012 Pazartesi 14:06

Yıllardır Google kullanıcılarına en iyi sonucu vermek için algoritmasında değişikliklere gidiyor. Özellikle son bir yıldır Panda adını vermiş olduğu algoritma ile adeta SEO anlayışını kökten değiştirdi.

SEO, artık bir sekter olduğu için bu sektörü sürdürmek isteyen insanlar hala SEO makaleleri yaza dursun ben artık SEO'nun bir taktik olduğuna inanmıyorum. Bugünkü konumuyla SEO her sitenin olması gereken doğal halidir.

Profesyonel bir web site admini mi, sıfırdan amatör bir kişi mi daha iyi SEO yapar?... diye sorsalar, hiç düşünmeden sıfırdan bu işe giren amatör ruhlu kişi derim.

Bir çok reklamcı, televizyonda gösterilen reklamları izlemez. Bunun nedeni kendi özgünlüğünü kaybetmek istememesi. Bu şekilde bir çok reklamcının kendisine ait bir tarzı vardır ve piyasada var olmayan çok farklı reklamlar sunarlar.

Ben iddia ediyorum ki, hiç hayatında müzik dinlememiş bir insan günde 100 beste dahi yapabilir. Bugün yeteneği olmayan sıradan bir insana beste yap derseniz %99.9 ihtimalle piyasadaki var olan şarkılardan istemeden de olsa kopya çeker, özgün bir meste yapamaz. Ama hiç müzik dinlememiş bir insan yeteneği olmasa bile bence bir günde onlarca beste yapabilir.

SEO da bana göre böyle bir şey. 2004 2010 yılları arasında SEO nun ne olduğunu bile bilmezken, Google'dan günlük 120 bin ziyaretçiyi aynı noktaya çekebilecek bir sistem oluşturmuştum. Eminim o dönemde çok daha iyilerini yapanlar vardı. Artık o eski SEO gücü makalemin başında da söylediğim gibi kalmadı. SEO, artık bir sitenin olması gereken en doğal hali diye düşünüyorum.

Leave Comment