DMCA Şikayeti ve Adsense Reklam Gösterimi Probleminin Çözümü

22 Mart 2012 Perşembe 23:16




Özellikle biz Türk webmasterları Adsense politikasını tam bilmediğimiz için çok canımız yanmıştır. Webte olumlu olumsuz tecrübeler kesinlikle bizleri daha az hata yapmaya zorluyor ama Google Adsense cidden pek hata kabul etmeyen bir yapıya sahip ve birçok kişinin web sitesi hatta Adsense hesabı banlanabiliyor.

İngilizce sitemde beğendiğim bir yazıyı kopyala yapıştır yapıp sitemde yayınladım. Nasıl olduysa kaynak göstermeyi de unutmuşum. Millet binlerce içeriği kopyalar biz bir kaç içerikte hemen yakalanırız.

İçeriğin gerçek sahibi, Google Adsense'ye DMCA şikayetinde bulunmuş. Google 16 Mart 2012 de, sitemin Web Yönetici Araçları bölümünden bu mesajı bana atmış.

"Google, Digital Binyıl Telif Hakkı (DMCA) şartları uyarınca bazı malzemelerinizin, başkalarına ait telif haklarını ihlal ettiği iddiasında bulunan bir bildirim aldı. Hak ihlalinde bulunduğu iddia edilen malzemelerin URL'lerini bu iletinin sonunda bulabilirsiniz. Aldığımız bildirim, kişisel kimlik bilgileri kaldırılmış olarak şu adreste bulunabilir: http://www.chillingeffects.org/notice.cgi?sID=240761.
Lütfen bildirimin yukarıdaki sayfada yayınlanmasının birkaç hafta alabileceğini unutmayın.
DMCA, Amerika Birleşik Devletleri'nde telif hakkı ihlali iddialarında çevrimiçi servis sağlayıcıların sorumluluğu ile ilgili kuralları belirleyen bir telif yasasıdır. Şu anda, başkalarına ait telif haklarını ihlal ettiği iddia edilen malzemeleri Google Arama sonuçlarından kaldırma sürecindeyiz. Bu işlemi yapmamamız halinde, ortada gerçek bir ihlal olup olmadığına bakılmaksızın, bir telif hakkı ihlali davasına maruz kalabiliriz. DMCA ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için http://chillingeffects.org/dmca512/faq.cgi adresine ve Google'ın bir DMCA şikayetinde bulunulmasıyla ilgili şart koştuğu süreç için de http://www.google.com/support/bin/static.py?page=ts.cs&ts=1114905 sayfasına bakın.
Sitelerinizin veya sayfalarınızın, aleyhinize yapılan bir DMCA şikayeti nedeniyle yanlışlıkla kaldırıldığını düşünüyorsanız ya da ihlalde bulunan içeriği kaldırmak için gerekli adımları attıysanız, Google, bir DMCA Karşı Bildirimi veya İçerik Kaldırıldı formu aldıktan sonra, bu malzemeleri arama sonuçlarına yeniden ekleyebilir.
Hak ihlalinde bulunduğu iddia edilen içeriği barındırmaya devam eden bir URL'nin eski haline getirilmesini talep etmek için, lütfen DMCA Karşı Bildirim formumuzu doldurun:
http://www.google.com/support/bin/request.py?contact_type=lr_counternotice&product=websearch&hl=tr
Hak ihlalinde bulunduğu iddia edilen içeriği kaldırdıysanız, İçerik Kaldırma Bildirimi formumuzu doldurabilirsiniz:
http://www.google.com/support/bin/request.py?contact_type=lr_counternotice&product=cnremoved&hl=tr
Bu bildirimle ilgili yasal konularda sorularınız varsa, kendi hukuk danışmanınızla görüşmelisiniz. Bu bildirimle ilgili başka sorularınız varsa, lütfen bize iletin."





Tabi hemen bahsi geçen URL adresini önce sitemden silip daha sonra Sitemaptan kaldırıp arama motorlarında URL leri engelledim. Sitemaptan URL kaldırma yöntemi; Yöneticisi Araçları/Site Yapılandırma/Tarayıcı Erişimi/URL'leri Kaldır/ bölümünden rahatça yapabilirsiniz.

İçerik Kaldırma Bildirimi Formunu doldurup gönderdim. Birde not düşeyim. Bu formun en altında Dijital İmza bölümünde kayıtlı olduğunuz gmail hesabınızın Ad ve Soyadını yazıyorsunuz. Bu konuyla ilgili araştırma yaparken, Dijital İmza bölümüne ne yazacağız diye forumlarda konu açan çok kişiyi gördüm. Bu yüzden not düşmek istedim.

19 ve 20 Mart 2012 de ise, yine aynı sitenin öncekinden farklı içerik şikayeti bu kez Adsense hesabıma bağlı mail adresime İngilizce olarak geldi. Yine aynı şekilde bahsi geçen içerikleri sitemden ve sitemaptan sildim. Bu iki URL içinde Geri bildirim formunu doldurup gönderdim.

Ayın 20'sinde bu geri bildirimi doldurduktan 6 saat sonra sitemde Adsense reklamlarının çıkmadığını farkettim. Tabiki biraz panikleyip banlandığımı düşündüm. Adsense hesabıma erişince hesabımın banlanmadığını anladım ama sitede neden reklam gösterimi yoktu? Bu kez de acaba web sitem mi AdSense de banlandı diye düşünmeye başladım.

R10.net webmaster formunda konu açtım ama tam olarak kimse bir şey söyleyemedi. Çünkü hem site hemde hesap banlansaydı, banlandığıma dair bir mail almalıydım.

Yaşadığım sorunu Türkçe AdSense Yardım Forumuna yazdım. Oradaki görevli arkadaşlar sağolsunlar ilgilendiler.

Cevap olarak DMCA uyarısı alan bir site, gerçekçilik payına göre önce AdSense reklam gösterimine donduruluyormuş ve bahsi geçen URL adreslerinin 10 gün içerisinde kaldırılması bekleniyormuş. Geri bildirim formunu alıp siteyi inceleyip içeriklerin kaldırıldığını tespit ettiklerinde ve herhangi bir başka kusur bulunmadıysa size 48 saat içerisinde sitenizin tekrar reklam gösterimine açılacağına dair bir mail geliyor ve kaldığınız yerden devam ediyorsunuz.

Aynı söylendiği gibi mail geldi, - URL lerin kaldırıldığını tespit ettik ve başka bir kusur göremedik dediler ve 8 saat sonra 22 Mart 2012 sabah 09:00 da tekrar sitemde AdSense reklamları çıkmaya başladı. İlk bir saat pek randımanlı reklamlar çıkmadı. Yani bazı sayfalarda çıktı bazılarında çıkmadı ama bir saat sonra tamamen eski seviyesine döndü.

Kesinlikle sitenizin panelinden gelen mesajları ve Adsnese mail hesabınızı en az iki günde bir kontrol edin.

Ayrıca tüm bunlar olup bittikten sonra en başta 15 Mart 2012 tarihinde yani ilk önce bu şikayeti bana bildiren Hosting firmam olduğunu gördüm. Hosting firmasından abuk sabuk reklam mailleri geldiği için bu DMCA şikayet mailinide hiç açıp bakmamışım. Aslında durumun farkına varsaydım belkide AdSense'de hiç sorun yaşamayacaktım.

AdSense veya sitenizle ilgli bir yasak aldıysanız mutlaka size mail gönderiliyor ve bu mailde ban almışsanız bile durumu düzeltip banları açtırmaya çalışın. Benim ki bir ban değildi, AdSense'nin geçici bir tedbiriydi ama bazı webmaster arkadaşlara anlattığımda bana geçmiş olsun dediler. Hemen pes etmeyin, mutlaka şansınızı deneyin.

Ayrıca DMCA ile ilgili bilgi edinmeye çalıştım ama yeterince bu konuda kimsenin bilgisi yok. Hatta AdSense Yardım Forumundaki arkadaşlar bile bazı konularda net cevaplar veremiyorlar. DMCA nedir, ne değildir. Sorun içeriği kopyalamak mı yoksa kaynak belirtmemek mi? DMCA dan biz nasıl faydalanırız veya zarar görmemek için ne yapmalıyız? Umarım öğrenip sizlere burada bu bilgileri verebilirim.

Comments

ZaferKARAKUŞ

dmca kaldırılsın saçma sapan bir iş dosya indireceksiniz free diyor sonra dmca çıkıyor nasıl bir iş bu

Leave Comment