Webmaster ve kullanıcıların web site temalarına bakış açısı

10 Şubat 2012 Cuma 11:46



Yeni bir web sitesi kurulurken ilk ve üzerinde en uzun düşünülen konu sitemin temasıdır. Kimileri favori temalarından birini arşivinden çıkarıp kullanmayı seçerken kimileri de uzun uzun free tema hizmeti veren sitelerde gezinerek bu zor kararı vermeye çalışır.

Şimdi lafı hiç uzatmadan size sormak istiyorum. Site adresiyle beraber o sitelerin temasının ağırlık renklerini veya belirgin özeliklerini beş dakikada saya bileceğiniz beş web site var mı?

Veya bu soruyu anket şeklinde hazırlayıp bir internet kafedeki insanlara sorsak kaçı istenilen şekilde beş site sayabilir. Beş dakika kuralını sıkı tutarsak tam standartta istenilen cevabı anca %5 ile %10 kişi cevap verebilir.

Google beyazdır, Facebook mavidir, benim blogta beyazdır, en azından şuan için. Bunun dışında herhangi bir site ve tema ayrıntılı olarak aklıma gelmiyor.

Bir web sitede tema önemsizdir diyemem ama temadan daha çok içeriğin önemli olduğunu söyleyebilirim. Neden böyle bir konuyu yazıyorum dersiniz? Dün bloguma baktım da çok sade ve basit geldi bana. İnternette dolaşıp çok güzel temalar buldum ve sitemde önizleme yaptım. Doğrusu çok güzel bulduğum temalar oldu ama bu temayı seviyorum. Bir an denediğim temaların büyüsüne kapılıp değiştireceğim desem de, bu dandik temadan vazgeçemedim. Alışkanlıklardan kolay vazgeçen biri değilim sanırım.

Kimileri sitesinin temasını değiştirirken alışveriş merkezinde kılık kıyafet havasında olur. Sonuçta web sitesinin görünümü tamamen değişecek, bunu kendisine bir pantolon bir gömlek seçme edasında özenle yapması bence oldukça güzel. 

Birde şöyle bir korku vardır... Uzun uzun tema seçimi yapar ve seçtiğiniz temada bazı ayrıntıları düzeltirsiniz ve facebookta arkadaşınıza linki atarsınız "yeni temam nasıl" diye. Cevap "iğrenç olmuş, eski teman daha güzeldi" dediklerinde ya eski temaya hızlı bir dönüş yaparsınız yada "sana soranda kabaat" der içinize oturmasa da değişikliğe gitmeden öylece bırakır, bilgisayar başından kalkarsınız.

Web site sahibi olmayan veya yönetmeyen kullanıcılar, Googlede bir konu ararken sitelere tıklar bilgi arar çıkar. Web site sahipleri ise günlük sörf sırasında sitelerin temalarına çok takılır. Kimi zaman "bu ne iğrenç bir tema bu kadar ziyareti buraya nasıl giriyor anlamak zor" kimi zamansa bütünüyle temayı veya bir bölümünü çok beğenir. Beğendiği bölümü hayalinde hemen oradan kesip kendi sitesine taşır ve nasıl görüneceğini düşünür.

Tema takıntıları işte böyle bir şey.

Leave Comment