Posted in , , , ,

Sümela'nın Şifresi Temel - Karadenizin Temeli artık beyaz perdede

22 Aralık 2011 Perşembe 20:57

Sinema dünyası sonunda Karadeniz'in ünlü karakteri Temel'i beyaz perdeye taşımayı başardı. Bu hafta sinemaya giren yerli komedi Sümela'nın Şifresi Temel'inin oyuncuları ve yönetmeniyle konuştuk.


Mizah yazarı ve karikatürist Yılmaz Okumuş, Karadeniz'in fıkralara konu olan müthiş mizahını Temel karakteriyle beyaz perdeye taşıyor. Televizyon programcısı ve dizi yönetmeni olarak tanıdığımız Adem Kılıç'ın ilk sinema filmi olan film tiyatro kökenli oyuncularıyla komedi ve macerayı birleştiriyor.

Alper Kul'un canlandırdığı Temel, sevdiği kızı alabilmek için tesadüfen varlığını öğrendiği Sümela hazinelerinin peşine düşmesi bol kahkahalı bir komediye dönüşüyor.

Eğitimini İndiana Üniversitesinde tamamlayan ve bir çok yabancı yapımda rol alan Alper Kul, bambaşka bir karakterle karşımızda. Şehir tiyatrolarında da oyunculuk yapan Kul, Ferzan Özpetek, Mahsun Kırmızıgül gibi bir birinden farklı yönetmenlerle çalıştı.

Sümela'nın Şifresinde başrolde göreceğimiz Kul, bizi oldukça güldüreceğe benziyor.

Oyuncu Alper Kul: Senaryoyu ulaştırdılar, bende senaryodan etkilendim. Temel karakterini oynayacak olmam zor da bir işti. Temel aşık bir adam, zaten erkek ve aşık bir insan bir süre sonra komik oluyor. Birde aşık olan Temel olunca daha garip ve komik bir şey çıkıyor ortaya.Ara sıra insanın içini sızlatacak, yazık dedirtecek yerler var ama genelde komedi bir hikaye.

Bir tane çatışma sahnesi çektik, o çatışma sahnesi içinde kuru sıkı tabiki kullanıyoruz fakat biz bir el ateş ettikten sonra etraftan karşılık geldi pat pat diye. Bu Karadeniz'de bir gelenekmiş, bir silah atıldığında sesi duyan kişilerde aynı şekilde silah atarak karşılık verirmiş. Bu sahneyi çekmede zorlandık, en son Gümüşhane'de tamamladık sahneyi.



Yönetmen Adem Kılıç: Trabzonluların Ergün Gürsoy'un başkanlığını yaptığı bir derneği vardı. Eski televizyon daire başkanıyla birlikte bir akşam yemeğine gitmiştik. Hava kararmak üzereydi, bir asansörle çıkılıyordu tesise. Asansör çıkışında iki tane heykelcik gördüm, bir kadın bir erkek. Ben sıkça gittiğim bir yer olmasına rağmen daha önce görememiştim, şaşırdım sordum asansörü açan çocuğa, kim bunlar? dedim. Abi nasıl tanımazsın falan dedi. Kim olduğu konusunda ben üsteledim. Temelle Fadime dedi. O akşamın konusu Temel filmi oldu. Yemekte arkadaşlarıma bende böyle bir şey düşündüğümü anlattım.

Oyuncu Aslıhan Güner: İlk senaryo geldi, böyle bir komedi filmimiz var diye. Ben direk senaryoyu okudum ve evet dedim. Oyuncunun okuduğu senaryodan etkilenmesi çok önemlidir, ben senaryoyu okurken çok güldüm. Zuhal, Trabzon'da zengin bir ailenin kızı, ilk okulu Trabzon'da okuyor, daha sonra öğrenimini devam ettirmek için İstanbul'a gidiyor. Bir ayağı da yurtdışında olan oldukça kendini geliştirmiş bir genç kız.

Leave Comment