Posted in , , , ,

AÖF kredili sisteminin bal kaymağı Çan Eğrisi

15 Aralık 2011 Perşembe 16:40

AÖF 2011 - 2012 eğitim yılında yepyeni bir sistemle bizleri tanıştırdı. Bu sistemin özelliklerini anlatmakla bitiremeyiz, tabi ki bir çoğunu da yaşayıp tecrübe ettikten sonra öğrenebileceğiz. Ben size bu sistemin bal kaymağı diye tabir ettiğim Çan Eğrisi sistemini dilimin döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

Çan eğrisi, bu ağır kredili sistemin tek öğrenciden yana olan tarafı, kimileri kaliteyi düşüreceğini savunurken, kimileri için ders ve sınıfı geçme stratejisi için bulunmaz bir fırsat olduğunu düşünüyor.

Peki nedir bu Çan Eğrisi?

Şimdi ben Sosyoloji 2. sınıfta okuyorum. Benim bu dönemdeki derslerimle sizlere örnek vereceğim.

Diyelim ki İktisada Giriş dersinden sınav soruları oldukça zor geldi ve bu dersin Türkiye ortalaması atıyorum 10 doğru yanıt. Sen İktisada Giriş dersinden 10 doğru yanıt vermişsen 50 almış sayılırsın, 15 - 20 doğru cevap veren kişide o orana göre puan alır.

Diyelim ki sorular çok kolaydı ve Türkiye ortalaması 20 doğru yanıt verdi. 20 doğru yanıt 50 puan ortalaması işaret etse de eski sisteme göre 50 puan alan kişi veya atıyorum 15 doğru cevap yapan kişi madur edilmeyecek, yani ortalamanın altına doğru cevap yapan kişide 15 doğru yapmak şartıyla o dersi geçmiş sayılacak.

Diyelim ki dönem sonuunda ders notu ve dönem ortalamam şu şekil oluştu.

İstatistik:              35
Sosyoloji Tarihi:   44
T.D.Kuramları:     55
Siyaset Bilimi:       50
Antropoloji:          75
Felsefe:                70
Sosyal Psikoloji:   55
İnkılap Tarihi:       60

İstatistik ve Sosyoloji Tarihinden 50 puanın altında kaldık ve bu iki dersten başarılı olamadık. Ama dönemin genel ortalaması 55.5 yani dönem ortalama notu 50 den yukarıda olduğu için bu iki ders İstatistik ve Sosyoloji Tarihi dersinden de başarılı olduğumuz var sayılır ve sınıf tüm kredi notlarını alarak geçilir.

Bunun tek koşulu hiç bir dersten FF almamaktır. Eğer bir dersiniz FF ise bu ortalama avantajından yararlanamazsınız. Harf notunu bilgilerini aşağıda okuyunuz.

Aslında bu not değerlerimiz artık rakamla değil harflerle gösterilecek. Bu örnekleri ben harflerle vermedim ki kafamız daha fazla karışmasın.

Harf notları şu şekilde olacak.

Not Aralığı Harf Notu
84 - 100     AA 4,00
77 - 83       AB 3,70
71 - 76       BA 3,30
66 - 70       BB 3,00
61 - 65       BC 2,70
56 - 60       CB 2,30
50 - 55       CC 2,00
46 - 49       CD 1,70
40 - 45       DC 1,30
33 - 39       DD 1,00
0 - 32         FF 0,00

AÖF'nin yeni sistemi ve öğrencilerin göz bebeği olacak olan Çan Eğrisi sistemini dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Umarım eksik ve yanlış bilgi vermemişimdir :)

Leave Comment