KPSS Sınavında Beyaz Kalem Skandalı

8 Temmuz 2012 Pazar 10:11

7 Temmuz Cumartesi günü ÖSYM nin düzenlemiş olduğu KPSS sınav sorularının bir çoğunun aynı gün 17:30 da Beyaz Kalem yayın evinin resmi web sitesinde yayınlanması büyük bir yankı uyandırdı. Gelen tepkiler sonucunda ÖSYM nin resmi bir açıklama yapmak zorunda kaldı ancak hem ÖSYM hemde Beyaz Kalem açıklamaları öğrenci ve vatandaşları tatmin etmedi.

Memurlar.net web sitesinde konuyla ilgili bazı yorumlar


Hahu soruları noktası virgülünüe kadar nasıl hatırladınız o zaman?! Öncüleri ve resimleri nasıl hatırladınız?

Ben bu beyazkalemin açıklamasına inanmıyorum. Kendileri açıklamış bizi farklı lanse ettiler diye. Sınava girenleri sizler nasıl böyle şuçlarsınız siz kimsiniz. Sanki o kitapçıkların üzerine deneme -2- beyaz kalem ibaresini vuran siz değilsiniz de sınava giren hakkı yenen binlerce memur adayımı. Her yere yazıyorum Hakkımı Helal Etmiyorum!

ibretle takip ediyorum sınavı kötü geçen arkadaşların nedense feryadı var bu hep böyle olmadı mı sınavdan sonra hemen sorular ortaya çıkmadı mı her sınavda organize insanlar olmadı mı başkasının yerine sınava girenler çıkmadı mı almanız gereken puanı alamayıpta atanamayan kaç kişi var dün vatandaşın biri bana diyor ki 69.5 puanla atanamadım kaç alman gerekiyordu diye sordum 70 be mübarek oturup çalışsaydın nacizane tavsiyem bu oyunlara gelmeyin basit işler bunlar yani organize işler.

yazıklar olsun sizin gibi insanlara en çok akılda kalacak 3 güncel soru burda olmaması bu soruların 1-1,5 ay önceden servis edildiğinin açık göstergesidir.hırsızlar.yarın devlette görev alacak ve devleti soyacak hırsızlar.


Ben bu işten birşey anlamadım.Anladığım şudur.Sırtlan avını öldürmeden yemeye başlar.Bunun insanlar arasında bir karşılığı vardır illaki.Ancak sırtlan mı onlardan,onlar mı sırtlandan talimli bilemem. Bakın ne çok bilmediğim şey var..Yorumum olayların doğruluğu durumunda geçerlidir..Doğruysa hani bir şarkı var ya.. Ölüsüne bir tas suyu,dökeninde a.r.d.n. ....

Hadi arkadaş 57 soruyu aklında tutan adam 3 tane güncel bilgiler soruyu aklında tutamıyo bide bu sınava kaçta 57 tane öğretmen tutsalar bile her kağıtta soruların yerleri farklı 57 57 çıkarması bayağı bi düşük bide bugun resmi siteleri niye kapalı bu yemeğin bizi ha sınav iptal olsunmu derseniz ben olmasın derim çünkü böyle gelmiş böyle gider sanki dier sınavda olmuyucak.memurlar.nettinde birazda öğrencilerin yanında olmasını istiyoruz.

ya arkadaşlar ösym ne yapsın, bilişim çağındayız soruları çalmış olamazlar o kadar güvenlik var, ama şunu çok iyi anlayın bu soruların virgülüne kadar fotoğrafı çekilmiştir sınavda ve bu zor bir şey değildir, bir sınıf değil bir amfi düşünün ve çorabının içinden iphone telefonun çıkaran birini olamaz mı yani, yazık ösym ye laf yetiştireceğinize oturun iki kitap okuyun da türkçeniz gelişsin, xray cihazı konulmadan alınan bir sınıfta her türlü resim çekilir, hatta sınıfa önceden telefon konula da bilir ya da tuvalete lütfen mantıklı olun soruları çalanlar afişe etmezler.

Beyazkalem Kalemin Batsın Özrü Kabahatinden Büyük Hadi Soruları Hatırladılar Olmazda Cevapları da mı Hatırladılar! Burası Türkiye Her şey Olur Burada Helede Başımızda Kiler Varken Allah Her Şeyi Görür Sizinde Suyunuz Isındı Bu Ülke Size de Kalmaz. Onların Cemaati Var Onların AKP Var Varsın Olsun. Benim Tek Torpilim Yüce Rabbim Allahım Bizimde Ekmek Kapımızı Bulmamıza Yardım Eder.

hangi öğrenci rahatlıkla zamanı yetiştirmiş ki,bu denli soruları kağıda yazması olanaklı olsun... hem durun soruları yazıp çıkarmak yasak değil mi? o zaman en az 57 öğrenci yazıp çıklarmış dolayısıyla yine suç. sınav görevlilerinden 57 tanesi hiç mi görmüyor. hem bas bas kural bağıracaklar hem de soruların yazılıp çıkarılmasına müsade edecekler, sadece bu skandal için kanıt için yetmezmi. sınav adaletsiz yapılmaıştır. eğer şike varsa (ki var) ösym salağa yatıyor uefa mı ilgilenecek. son olarak ösym beyaz kalemin kitapçığına niye cevap vermiyor,niye imla olarak karşılaştırmıyor.

!!kahin'' iyi güzel diyorsun da 240 sorunun hepsini yayınlasalar dediğin doğru sınava giriş kağıtlarına her öğrenci 5'er soru yazsa olur. Peki güncel sorular neden yok. Ben sınav girmediğim halde kulaktan kulağa öğrendim soruları. Kimse kimseyi enayi yerine koymasın. Gerçi koysa da bişey değişmiyor 2010 faciası unutulmadı.

bazı arkadaşlarda sanırım beyazkalem in öğrencileri ?yada sınava girmemiş belli yorumundan cemaatçi mi? bilmem ama soruları elde elde gücüne sahip biri sınavın kötü geçmesi değil ki mesele yada iyi orta bir suç var ve sorumluları cezalarını çeksin.Yazıklar olsun hakkımda haram olsun

İyi de resmi siteleri neden bugün kapalı... Bu da mı tesadüf... Güldürmeyin adamı!!!

tamam diyelim ki beyaz kalem iyilik olsundiye soruları yayınladı bu beyaz kalem niçin sadece sözeli yayınlıyor bunların öğrencileri ve öğretmenleri niçin diğer branşları da ezberlememiş mesala matematik sözele göre ezberlemek daha kolay. sanırım 100 alan fazla olmasın diye.emeklerim ziyan oldu çok yazık.

sınava giren arkadaşlar sadece beyaz kaleme soru ezberlemek için girdiler herhalde.böyle bir saçmalık olabilirmi?biz soruları çözmek için vakit yetiştiremiyoruz. bazı zekiler beyazkaleme hem soru ezberlemiş hemde soruları yanıtlamışlar. sadece yazıklar olsun diyorum ben bu sınava 1 yılımı verdim.de neoldu fiyasko.

beyaz kalem yetkilileri bu açıklamayı yaparken bizleri ne zannediyor. hadi sınava giren öğrencilerin soruları virgülüne kadar ezberlemeleri geçtim. hatırlanarak yapıldı denilen dökümanın 1. sayfasında "Deneme sınavı 2" yazıyor. ve tüm arkadaşları bimer den şikayete davet ediyorum.

nasıl insanlar bunlar.2010 böyle oldu.hakımı helal etmiyorum.neden biz sınavdan çıkınca kelimesi kelimesine soruları bilmiyoruz.nasıl oluyorda kısa sürede 57 soruyu bire bir biliyorlar.emin olun bunada bir kılıf bulurlar.sınavda iptal olmaz .tekrar 1. olanların sayısı tavan yapar.bizimde puanlarımız düşer okadar basit.tekrar ortalık onlara kalır.istedikleride bu.nasıl müslümanlar bunlar.kesin paralı olanlardandırlar.neyse arkadaşlar okadar uğraşmayalım boşuna.adalette onlar herseyde.kimse sesimizi duymaz emin olun.boşuna herşey

Arkadaşlar soruları ezberleme deniyor.Ben Tarih Öğretmeniyim sadece şunu soracam hadi diğer tüm soruları anladım Karahanlılar ile ilgili verilen o soruyu hangi tarih öğretmeni ezberledi söylesin şapka çıkaracam o uuzun soruyu.Yeter artık bu insanların halleriyle oynamayın Allahın belaları.

tamam onların dedikleri gibi olsun yani beyazkalem dershanesine giden öğrenciler sınavdan sonra soruları hocalarına söylesinler onlarda reklam amaçlı sayfanın fonuna reklam yapsınlar ve soruları yayınlasınlar da bu beyazkalem dershanesi öğrencilerinin beyin hafıza kartı gibi çalışıyor maşallah kelimesi kelimesine sorular cevaplar yazılmış soru sırası bile aynı helal olsun.

Ne diye KPSS ye giriyoruz ki? Amacımız Memur, öğretmen kısacası 657 olmak değilmi? Bu kadro için sınav yapılmıyor mu? Memur seçilmek için girdiğimiz bu KPSS sınavında zaten binlerce aday arasından seçilmişler belli olmuyor. Düşünsenize 4 sene okuyorsun. Harç parası veriyorsun. Emek veriyorsun peki sonra ne oluyor. Elin adamı ne yapıyor ne ediyor bir şekilde soruları ele geçiriyor. Sonra birileri çıkıp Adaletten bahsediyor. Haa haklılar adalet kendilerine. Yazıktır. daha 2 sene önceki kopya skandalını hafizalarda unutulmadı. ÖSYM tarihinde kara bir leke olarak kalacaktır....

şu an sınav sektörü çok rekabet halinde haliyle egitim ve dersane grupları digerlerinin önüne geçmek için çeşitli yollar arıyorlar.bence sınavda kopya yok beyaz kalem reklamını yapmak için böyle birşey yaptı ama beklenmedik sonuçlar çıktı.aslında ösymnin yapmadıgı iyiligi yaptılar çünkü ösym soruları 10 gün sonra yayınlamayı alışkanlık yaptı buda böylesi durumlara zemin hazırladı.beyaz kalem dogru olanı yaptı ve geri adım atmamalı bence deneme2 yi yayınladılar deneme1 ide yayınlasınlar oda büyük ihtimal genel yetenek soruları.bence adaylara iyi bir hizmet sunmuş olurlar



Comments

1

Bu yorum yazar tarafından silindi.

1

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Dersaneler kapanmalıdır

Eğitimin kötü olup dersanelere ihtiyaç duyulan sistemlerde dersaneler arası ticari rekabette kaçınılmaz olarak gelinecek nokta şüphe,şaibe, içsel bilgiye erişim, etik ve yasa dışıliktir. Her sınav türü ve döneminde benzer konular toplumu yormaktadır. Özkaya Çözüm tüm eğitim alanlarında köklü düzenlemeler ve dersanelerin kapatılmasıdır.
Ali Fethi Yılmaz yazdı 04.03.2019
Tıpta Uzmanlık Sınavı sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu. Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA sınava giren hocalarının soruları ezberledigini ifade etmişti. CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği Avukat CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti: ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir. Afyon
Orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç olduğundan sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”
2019-TUS sorularının sızdırıldığı iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor. Uz. Dr. Sami Selçuk Biricik, kurucu olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve DUSDATA sitesinde yazarlık yapıyor İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı" yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Uz.Dr.Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor. Uzm.Dr. Sami Selçukbiricik, Ankara Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.
Türkiye geçmişte ÖSYM sınav hırsızlıklarıni geçmişte çok yaşadı. Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.Burhan Fethi Yılmaz Odatv.com

*

Sınav itirafları hakkında: Geç kalmış bir hasbihal 3 Yazar Ahmet Dönmez ahmetdonmez.net ...nice insanlar haksız yere ‘soru çalma’ iddiası ile gözaltına alınıyor, tutuklanıyor.Neden?Eski Genelkurmay İstihbarat başkanı Emekli Korgeneral İsmail Hakkı Pekin,Youtube’daki Neyin Nesi TV’de yaptığı açıklamada:“Bu çocuklar tam da komuta kademesinin istediği çocuklar.Yani zeki,‘emredersiniz’diyor,çok fazla eleştirmiyor,her türlü görevi yapıyor.Bunların hepsi çok çalışkan insanlar olmuşlar, yani bana da deseler şimdi‘Kimleri seçeceksin?diye, onlardan seçerim.“Soru verme de orada sistematik olarak yapılan bir uygulamaydı.Kesin konuşuyorum,evet.Çünkü ‘soru çalma’ iddiaları gerçek, biliyorum.Hem “Soruları aldım” diyen hem de “Soruları verdim” diyen onlarca isimle konuştum.Dinlediklerimin doğruluğunu farklı kaynaklardan teyid ettim.Müstear adıKerem’in kastettiği vicdan azabı veren bu işler arasında soru verme de vardı.“Mesela bir arkadaş GATA’ya girecekti.Sorular verildi” diyor.Peki sorular nasıl veriliyordu?Müstear adı Polat… Bu kısmını da ondan dinleyelim: Bu soru çalma meselesiYüzde yüz canım!Ben kendim kaç tane öğrenciye verdim.İçinde olmasam ben de komplo teorisi derim.İsmi bile var bu işin: ‘Fetih okuma’. Sınav sorularını vermenin şifreli adı ‘Fetih okuma’dır.”Polat,işleyen sistemle ilgili şu tür detaylar veriyor:“Ben kendi baktığım birim için söyleyeyim. Mesela kurum içi sınavlar oluyor. Terfi sınavları. Arkadaşlardan uygun gördüğümüze diyoruzki,‘Bu sınava başvur.Şu şu kitapları al, şu testleri al, çalış’.Bunu söylerken işyerinde çalışması özellikle vurgulanır.Böylece herkes onu çalışırken görür.O sınava gireceğini herkes bilir.Hiç bir zaman kişiye,‘Sana soru vereceğiz, rahat ol, sıkıntı yok’demeyiz.Arkadaş zaten sınava hazırlanır.Sınava bir veya iki gün kala Fetih okuma olayı gerçekleşir.Sorular bize yukarıdan dijital ortamda gelir.Diyelim ki 100 soruluk sınav; A paketinde 70 tane soru, B paketinde 70 soru, C paketinde 70 soru var ama bunlar aynı 70 soru değil. Birbirinden farklı 70 soru, ki aynı şıkları işaretlemeleri tedbirsizlik olur. Sonra dijital ortamda sorular verilir.Kağıt kalem kullanmak yasaktır.Arkadaş iki-üç saat bilgisayar ortamında sorulara ve cevaplarına bakar.Yüz sorudan yetmiş tanesi moda-mod sorudur.10 tane,15 tane de kendisi yapsa başarılı bir şekilde sınavı kazanır. 100 sorunun hepsi verilmez.Çünkü hepsini doğru yapar, bu da tedbir açısından sıkıntı doğurur.Zaten baraj70’tir.Belki sorular verilmese de arkadaş kazanacak ama riske edilmiyordu. Diyelim ki oraya 30 kişi alınacaksa 30’unun da bizden olması isteniyordu.17Aralık sürecinden sonra sorular dijital gelmemeye başladı.Peki bu sorular nereden geliyordu?Polat“Başımızdaki kişiden geliyordu.Ancak sadece askeri okul sınavları değil.KPSS,TUS,YDS(Yabancı Dil Sınavı) da geliyordu.ALES de geliyordu.Hepsi geliyordu.ÖSYM’nin yaptığı sınavların soruları da geliyordu.Ben konumum itibariyle bunların hepsini bilgi ile söylüyorum size.”cevabını veriyor.Müstear adı Halil“Ben bu göreve gelince hep merak ettiğim, ‘soru çalma’ şayialarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığını öğrenmek istedim.Eskiden beri bu hizmetlerde bulunan bir arkadaşla yürürken,‘Sınav soruları meselesinin de amma suyu çıktı ha!’ dedim.Arkadaş beni o birimde eski zannetti ve dedi ki, ‘Hocam eskiden biz sinevizyondan yansıtır yemin ettirirdik, şimdi ise sorular elden ele dolaşmaya başladı’Ben meseleyi biraz daha kurcalayınca arkadaş dedi ki, ’17-25’ten sonraki yıl bile falanca sınavda bu iş devam etti. Bazı branşlarda 12-13 yıldır, bazılarında 7-8 yıldır soruları veriyoruz.’ diye anlattı.Meğer yıllardır bu iş yapılıyormuş.Başımızdaki arkadaş bana dedi ki,‘Abi bunlar konjoktürel şeyler.Türkiye’nin gerçekleri bunlar.Abiler mutlaka Hocaefendi’nin onayını almışlardır.’Bu son 4 yılda soru aldığını ve verdiğini bizzat söyleyen onlarca kişi ile konuştum.Tanıdığım bir aile, bu soru çalma mevzuundan dolayı travma yaşıyor.Başından beri iddiaların gerçeği yansıtmadığını savunan bu aile, geçtiğimiz günlerde kendi oğullarının,“Biliyor musunuz, polis akademisi sınavlarının soruları bana verilmişti” itirafı ile sarsıldı.

Leave Comment