Wordpress yazı içine çoklu adsense reklamı ekleme

2 Nisan 2012 Pazartesi 20:06


Yazı içinde AdSense yayınlamak bir çok, eklentiyle çok kolaydır. Ama bazı durumlarda malesef eklentiler ihtiyaçlara cevap vermiyor.

Benim uyguladığım yöntemi size anlatmak istiyorum, belki tam olarak benim gibi bir ihtiyacınız yoktur ama size farklı açılardan yardımcı olabilir.

Sitemin üç reklamından biri olan yazı içi adsense reklam gelirlerini editörlere vermeye karar verdim. Bunun için her editöre farklı bir kanal açtım. Ama gel görki bilinen AdSense kad yerleşimleri ve eklentiler benim sorunumu çözmedi. Çünkü her bir editörün kendine özel reklamları yayınlanmalıdı ki, editörlerin gelirleri bir birinden ayrılsın.

Bunun için Adsense panelinden her editöre yeni bir reklam Yeni Reklam Birimi oluşturuken aynı zamanda Yeni bir özel kanal oluşturdum.

Her bir reklam biriminin adları
Editor1, editor2 vb... sıraladım.

Sonra Wordpress tema düzenlemeyi açarak. functions.php dosyasında


function adsense_goster() {
return ' <div align=left style=float:left;padding-right:10px;>
Benim adsensem
</div> '; }
add_shortcode('ads', 'adsense_goster');
function adsense_goster1() {
return ' <div align=left style=float:left;padding-right:10px;>
1. editörün adsensesi
</div> '; }
add_shortcode('ads1', 'adsense_goster1');

Bu kodu ekledim. Burada iki adsense için kodları gösterdim ama siz bu kodları


function adsense_goster2() {
return ' <div align=left style=float:left;padding-right:10px;>
2. editörün adsensesi
</div> '; }
add_shortcode('ads2', 'adsense_goster2');

şeklinde çoğaltabilirsiniz. Farkındaysanız ilk kodlarda hiç rakam yok, bu benim adsensem içindi diğer 1 ve 2 rakamlarınn olduğu adsenseler ise her bir editör için. Bu şekilde istediğiniz kadar çoklu adsense oluşturabilirsiniz.

Gelelim yazı içine AdSense eklemeye...

Yeni bir içerik oluşturduğunuzda yazı içinde adsensenin gözükmesini istediğiniz alana [ads] bu kodu yazıyoruz. Tabiki bu rakamsız olan benimdi.

1 numarasnın sahibi olan editör yazılarında adsenseyi eklemek için [ads1] kodunu diğeri ise [ads2] kodunu kullanıyor.

Çoklu olmasa bile, sadece kendi AdSense reklamlarınızı yayınlamak isterseniz bile bu yöntemi çok rahatlıkla kullanabilirsiniz, Eklentilerden tek farkı ise her içerik için özel olarak reklamı görünmesini istediğiniz yere koymanız gerekiyor. Bunu bazıları avantaj bazıları yorucu olarak görebilir.

Leave Comment